نکومن بلاگ

انواع پیراهن مردانه را بر اساس جنس و استایل بشناسید1

انواع پیراهن مردانه را بر اساس جنس و استایل بشناسید

همانطور که می دانید تنوع جنس و طرح پیراهن های مردانه بسیار گسترده و زیاد است. اما به طورکلی پیراهن‌های مردانه به دو دسته تقسیم می شود؛ پیراهن‌های رسمی و پیراهن‌های غیررسمی. در این مقاله به شما می‌گوییم که کدام پیراهن‌ها در دسته ی پیراهن های رسمی و کدام در دسته ی غیر رسمی قرار می‌گیرند.

پیراهن رسمی مردانه

پیراهن های مردانه رسمی در بین همه ی مدل ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. پیراهن های مردانه ای که هیچ طرح خاصی روی آن‌ها نباشد، در دسته پیراهن‌های رسمی قرار می‌گیرند. هیچ تفاوتی ندارد که این پیراهن‌ها دارای چه رنگی باشند، مهم این است که در استایل‌های رسمی به خصوص با کت و شلوار، پیراهن های ساده و تک رنگ زیبایی خود را به خوبی به نمایش می‌گذارند.

حال اگر روی این پیراهن‌های تک رنگ هیچ جیبی دوخته نشده باشد، می‌توان گفت که این پیراهن‌ها کاملا رسمی هستند. البته یادتان باشد که پیراهن‌‌هایی از جنس پنبه و پارچه‌هایی که چروک‌پذیر هستند، انتخاب مناسبی برای تیپ‌‌های رسمی محسوب نمی‌شوند  همچنین برای ست کردن پیراهن و کراوات، دقت کنید رنگ کراوات و پیراهن با هم ست باشند.

پیراهن  غیر رسمی مردانه

به طور معمول پیراهن های اسپرت و غیر رسمی بهترین گزینه برای استفاده ی روزانه است. این مدل پیراهن ها بیشتر از جنس پارچه پنبه ای هستند زیرا تنفس پذیری و لطافت خاص خود را دارند و بهترین انتخاب برای سلامت پوست هستند. در ادامه در مورد چندین مدل پیراهن غیر رسمی صحبت خواهیم کرد.

پیراهن چهارخانه مردانه

پیراهن چهارخانه جزء آن دسته از پیراهن ها قرار دارد که بیشترین طرفدار را بین آقایان دارد. پیراهن ها میتوانند دارای چهارخانه ی ریز و درشت باشند. چهارخانه ریز استایل نیمه رسمی و چهارخانه درشت دارای استایل اسپرت می باشد.

پیراهن راه راه مردانه

پیراهن راه راه با خطوط عمودی برای آقایانی که دارای قد کوتاه و هیکلی درشت هستند بسیار مناسب هست اما پیراهن راه راه افقی برای افراد قد بلند انتخاب مناسب تری هست.

پیراهن هاوایی مردانه

پیراهن های هاوایی جزء  دسته ی پیراهن های غیر رسمی و اسپرت به حساب می آیند و امروزه  به خاطر طرح های شاد و جذابش طرفداران خود را پیدا کرده است.

بهترین جنس در پیراهن های مردانه چیست؟

پارچه های صد در صد پنبه و جین جزء بهترین پارچه ها برای دوخت پیراهن مردانه با استایل روزمره هستند و همچنین پارچه هایی که درصد چروک پذیری کمتری دارند مناسب استایل رسمی و  استفاده برای زیر کت و شلوار هستند.

پارچه صد در صد پنبه

پارچه های نخ پنبه برای استایل های روزمره بهترین انتخاب هستند. این نوع پارچه ها باعث کنترل رطوبت بدن می شوند و با به دام انداختن هوا در بین بافت‌های خود، نوعی عایق حرارتی را در گرمای تابستان و سرمای زمستان ارائه می‌دهند. همچنین این جنس از پارچه ضد آلرژی و حساسیت می باشد.  لازم به ذکر است مهم ترین ویژگی این الیاف از نظر کاربران، قابلیت کشسانی، نرمی و راحتی ایده‌آل آن است.

پارچه جین

پیراهن هایی که با پارچه ی جین دوخته می شوند دارای جذابیت و جنس فوق العاده ای هستند. این نوع پیراهن ها مناسب استفاده ی روزمره هستند. پیراهن های جین از پارچه ی جین یا دنیم تولید میشوند که حاوی الیاف کتان است. در قسمت پشت پارچه جین، شیار های مورب وجود دارد که وجه تمایز اصلی این پارچه با پارچه ی کتان عادی است.

به عنوان سخن آخر، بهتر است در زمان خرید هر مدل پیراهن مردانه به کیفیت، طرح، استایل و کاربرد آن توجه فرمایید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *