نکومن بلاگ

هرآنچه که می بایست در مورد تیشرت بدانیم

تی شرت

هرآنچه که می بایست در مورد تیشرت بدانیم

هنگامی که صحبت از تیشرت می شود، نظرات اغلب در دو دیدگاه قرار می گیرند. بیشتر افراد معتقد هستند تیشرت برای هر مناسبت کاربردی است و بدون هیچگونه تأمل یک تیشرت از کمد خود برمیدارند و میپوشند. دسته ی دوم که تعدادشان زیاد هم نیست، تصور میکنند تیشرت کاملا نوجوانانه و ظاهری شلخته دارد و هرگز نباید از تیشرت غیر از سالن های ورزشی استفاده کرد. تیشرت ها به عنوان یک لباس کلاسیک و همه جا پوش، برای بعضی موارد مناسب و در مواردی همچون مناسبت های رسمی مناسب نیستند.

ریشه تیشرت به عنوان زیر پیراهن به بیش از یک قرن قبل برمی گردد.جالب است بدانید شکل قدیمی تیشرت دارای یک خط گرد در ناحیه گردن است که عموم مردم آن را به عنوان یقه گرد می شناسند. دلیل نامگذاری تیشرت شکل بدنه و آستین های این بلوز هاست

چه کسی اولین بار تیشرت پوشید؟

تیشرت برگرفته شده از لباس زیر استفاده شده در قرن نوزدهم است که به صورت یکسره طراحی شده بود. ابتدا، لباس زیر یکسره به دو قسمت بالاتنه و پایین تنه تقسیم شد، به شکلی که قسمت بالاتنه به حد کافی بلند بود تا به زیر خط کمربند برسد. این لباسها در اواخر قرن نوزدهم توسط معدنچیان و کُشتی گیران به عنوان پوشش مناسب برای محیط های گرم پذیرفته شد. تاریخ اولین تیشرت تولید شده در ایالات متحده به زمان جنگ های آمریکا-مکزیک در سال 1989 باز میگردد. در سال 1913 نیز ارتش ایالات متحده از این لباس ها نه به عنوان لباس اصلی که به عنوان لباس زیر یونیفرم های سنگین آنها استفاده می‌کرد.

با گذشت زمان، تیشرت ها شروع به افزایش محبوبیت کردند و هالیوود پتانسیل این لباس ها را به عنوان یک پدیده نوظهور دید. در دهه 1950 مارلون براندو در فیلم اتوبوسی به نام هوس، تیشرتی ساده به تن کرد و از آن پس این پوشش جذاب بیشتر مورد توجه قرار گرفت و در نهایت به عنوان لباسی مستقل جایگاه خود را یافت.

بهترین جنس تیشرت چیست؟

در طول انقلاب صنعتی، پیشرفت در زمینه بافندگی و تولید زیرپوشهای نخی به شدت اوج گرفت و تیشرت ها قابلیت تنفس پذیری و تناسب بیشتری نسب به نمونه های قبلی خود داشتند، البته لازم به ذکر است کیفیت پارچه ی آن از لحاظ کیفیت با پارچه ی امروزی بسیار فاصله داشت.

پارچه ی تیشرت میتواند انواع مختلفی داشته باشد. نکته ی مهم این است که برای پوشش روزمره تیشرت های صد در صد پنبه بهترین گزینه هستند. زیرا لطافت و سبکی مختص خود را دارد و لازم به ذکر هست که رنگ های متنوع بر هیچ پارچه ی دیگری مانند تیشرت های 100 درصد پنبه ظاهر و نمایانگر نمی شود. اما این نکته را در نظر داشته باشید تیشرت های ورزشی به دلیل این که نباید چروک پذیری زیادی داشته باشند معمولا از جنس پلی استر و ابریشم  مصنوعی هستند

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *