نکومن بلاگ

پارچه پنبه ای براش

پارچه پنبه ای براش

وقتی در مورد پارچه صحبت می شود، همه نام پنبه را شنیده اند. این الیاف از الیاف سلولزی گیاه پنبه ساخته می شود که به نخ هایی تبدیل می شود و سپس به پارچه بافته می شود. پنبه قرن هاست که با گونه های متنوعی از این گیاه در مکزیک، استرالیا و آفریقا وجود داشته است. دور از ذهن نیست اگر بگوییم همه ما نوعی لباس یا لوازم جانبی داریم که از این ماده ساخته شده است. اما پنبه برس خورده چیست؟ این یک پارچه نخی بافته شده است که همانطور که از نامش پیداست برای ایجاد یک بافت نرم و لطیف برس می شود. در اصل، “پنبه برس” نتیجه فرآیندی است که روی پنبه معمولی انجام می شود که این پارچه متنوع را به سطح بعدی زیبایی و عملکرد می رساند.

برس زدن یک فرآیند تکمیلی است که برای بلند کردن الیاف سطح پارچه استفاده می شود. پارچه تحت یک فرآیند برس زدن مکانیکی قرار می گیرد که در آن برس های فلزی ظریف پارچه را به دقت می مالند تا الیاف ظریفی از نخ های بافته شده تولید شود و نرمی بیشتری در سطح پارچه ایجاد شود. پنبه را می توان به آرامی از هر دو طرف برس کشید تا در لمس نرم شود.

برس زدن پنبه الیاف کرکی برجسته ایجاد می کند که ذرات هوا را به دام می اندازد و در نتیجه ظرفیت عایق پارچه را بهبود می بخشد. دکتر هیو گونگ از دانشکده مواد در دانشگاه منچستر می‌گوید: «هر چیزی که تماس با پوست را کاهش دهد، مقدار گرمایی که از بدن ما خارج می‌شود را کاهش می‌دهد.» به همین دلیل، پنبه برس خورده به طور گسترده ای برای اقلام ملافه مانند ملحفه و روبالشی و همچنین پوشاک استفاده می شود. لوکا فالونی، مالک برند ایتالیایی، لوکا فالونی، می‌گوید: «پنبه‌های برس‌کشیده… در برابر سرمای باد محافظت می‌کنند، اما احساس گرمای بیش از حد در شما ایجاد نمی‌کنند. معمولاً در طول دوره‌های خنک‌تر، ممکن است لازم باشد بین پیراهن و ژاکت خود یقه V بپوشید، اما با پنبه‌های برس‌کشی شده مجبور نیستید این کار را انجام دهید زیرا عایق خوبی است. این شما را از مشکل حجیم شدن با لایه های متعدد نجات می دهد. مردم معمولاً به پوپلین یا پنبه آکسفورد عادت دارند که بسیار تازه، ترد و سبک هستند. پنبه خراشیده شده تمام راحتی یک تی شرت را دارد، اما ماده ای بسیار با کیفیت تر و ظریف تر است.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *